III. Jak zaujmout publikum
Můžete si placenou reklamou získat tisíce fanoušků, ale v nadšené fanoušky a zákazníky je proměníte pouze pokud je dokážete trvale zaujmout. Může to být trochu oříšek, ale s citem a díky informacím ve videu to zvládne opravdu každý.
Poznámka: Tento kurz je základem a zaměřuje se na to, jak na Facebooku začít a jakým způsobem vytvořit atraktivní inzerát. Pokud chcete na Facebooku dlouhodobě vydělávat a investovat pravidelně do reklamy, je třeba se (bohužel) dále vzdělávat, protože možnosti propagace se na facebooku velmi rychle rozvíjí.
Jdu pro radu, nastavuji fanpage a vložení na můj web, můžete mě nasměrovat ve vašich materiálech Samuel Hornek, kde to najdu v sešitech? díky PK
Vaše odpověď:
Co tím konkrétně myslíte? Sdílecí tlačítka pod články, komentáře, nebo plugin pro zobrazení vaší fun page na webu. Sdílecí tlačítka – stačí stáhnout a nastavit nějaký social share plugin. Komentáře se nastavují přímo ve Facebook developers jako aplikace. Přesný návod krok za krokem pro toto v čl. sekci není, protože je jednak více propojení, a za druhé to Facebook mění i na každé šabloně je tomu trochu jinak. Jinak Facebooku se věnuje modul Psychologie Facebooku a pak pracovní sešity On-line zisky.
Samueli, navazuji na vaši odpověď, samozřejmě jsem měla na mysli, vložit FB fanpage na můj web – pokud jsem pochopila, tak je na to plugin, který mohu stáhnout pro wordpress, ano? A komentáře z FB, aby se mi ukazovaly pod článkem se tedy nějak řeší ve FB developers??? A myslíte si, že je dobré mít komentáře z FB pod článkem na webu?
Dále bych se ráda zeptala: vytvořila jsem fanpage Správně jíst, nasdílela pár článků z webu, ale na mobilu mi přišla zpráva, že to vidím jen já? To moc nechápu. Dále pod článkami na FB mi to píše „podporovat příspěvěk“, což tedy FB chce, abych ho podpořila placenou reklamou, je to tak? Ale nabízí mi to nyní 3 dolary, to si ale mohu nastavit dle sebe a v české měně?
K tomu mě napadá na vás dotaz: má to v mém případě význam dávat placenou reklamu, pokud u článku na webu mám asi jen 24 liků, návštěvnost mého webu je měsíčně asi 300 lidí, což je nic???
No a už asi vím, kde bych vlastně chtěla směřovat a co by bylo výstupem, je to sice totální nesmysl, ale aspoň vím, k čemu bych měla dojít, vloni mi to jasné ještě nebylo. Prvně jsem chtěla nějaký e-shop, dělat jídelníčky a propočítávat kalorie za den pro lidi, to také nechci, ale zajímá mě váš názor, pokud bych chtěla do 6 měsíců vytěžit z webu 30-40 tis. myslíte si, že je to reálné?
Už také vím, že budu opravdu potřebovat pomoc, chtěla jsem si vše projít sama, jak jsem vám psala, ale pochopila jsem, že prostě některé věci sama nenastavím, no manžel by asi nastavil, ale nemá na to tolik času, proto jsem se rozhodla tu práci na stránkách urychlit a zkusit, jakým směrem se to bude nakonec vyvíjet.
Same, prosím poraďte, na co se mám nyní soustředit, abych se posunula, už nějakou dobu mne sledujete a radíte, vím, že máte své projekty, ale utrácet za on-line kurzy na vše úplně nechci, ráda si od vás přikoupím další, ale nebudu skákat od jednoho k druhému. Mám pár lidiček, které sleduji, čím dál mě to více začíná bavit a chtěla bych se přidat s někým do projektů jako takových. díky PK
Facebook – tak nejsem si zcela jist, co myslíte propojením stránky a webu, zřejmě ale ne jen ikonku (tam se pod ní jen vkládá url FB stránky), takže spíše FB like box. Popis, jak nastavit zde: http://www.radirna.cz/internet/jak-vlozit-na-web-facebook-like-box.html
FB komentáře – podle mne jsou lepší než klasické webové, na druhou stranu – není to top priorita a dnes weby obecně spíše od komentářů na webech ustupují, protože málokdy komentují platící zákazníci. Pokud jsou diskuze pod články, zpravidla jsou jen pro registrované uživatele apod. Toto je trend.
FB stránka
– pozvěte své přátele
– mrkněte do nastavení stránky, zda je zveřejněna (je tam i nastavení, kde se může zobrazovat)
– nepostujte jen svoje články, ale i obrázky a videa.
– propagace příspěvků je zbytečná. Pokud chcete něco propagovat, tak příspěvky, které propagují spíše váš web nebo konkrétní službu či produkt.
Cíl 30 -40 tisíc (asi myslíte měsíčně) možné je, ale je potřeba mít dobrý web a dobře udělaný produkt nebo službu. Jestli to chcete udělat jen z návštěvnosti – tak to spíše nikoliv, protože tak rychle návštěvnost nevybudujete.
A 30-40 tisíc, počítejte že je potřeba investovat do reklamy. To znamená, že máte klasické podnikání, živnost. Investujete do reklamy a návštěvnosti, část lidí objednává produkty nebo služby. Nenapsala jste ale nic o tom co vlastně chcete dělat, takže vás těžko mohu nějak nasměrovat. Nevím jak pracovat s „je to sice totální nesmysl“ – to asi zpeněžit nelze :D, ale určitě se za tím skrývá něco, co zpeněžit lze.
Na co se soustředit?
Na produkt / službu. Co nabídnete, proč si to lidé koupí. Když máte toto, není těžké udělat jednu prodejní stránku a poslat tam cílovou skupinu z faceboooku, vyzkušet co to udělá.
Z toho co píšete mi přijde, že se moříte a plácáte s webem, ale vlastně nevíte co od něj očekávat. A očekávat můžete, že je to prodejní nástroj (produktu, služby). Protože když je produkt či služba – nemusíte mít velkou návštěvnost. Ta služba či produkt nemusí být vaše, můžete mít byznys postavený na provizích.
Pokud byste chtěla příjem z reklamy (například PPC), potřebujete vysokou návštěvnost. S ohledem na vaší „ne/zkušenost“ doporučuji to první – u toho se můžete i profilovat a budovat osobní brand.
Žádné další kurzy zatím nekupujte, já například jiné ani nemám.
Zapojit do projektů jiných lidí – to můžete, jen si vždy určete částku za úkol, nebo za hodinu, abyste nepracovala pro podíl na projektu. To často nedopadá.
Samueli, použila jsem váš odkaz na FB like box, ano bylo to ono. Pouze jsem se zarazila, nevím zda je to inovace FB anebo, jak to upravím:
1. FB like box se mi ukazuje i s nabídkou článků z webu, který jsem sdílela na FB. Dá se to udělat tak, aby ty články tam prostě nebyly, nebo byly pouze některé, které bych tam chtěla nechat? Anebo co si o tom myslíte, je to vůbec dobré je tam mít. Já bych chtěla jen FB like box s fotkou – dát stránce to se mi líbí a screen fotky fanoušků, nic víc?
2. právě jsem skončila zde, nebo když jsem dle návodu z radírny dala generovat kód, tak kde se vlastně ten kód nachází? To je ten ve vyhledávači, ten musím zkopírovat a vložit někde v úpravě pro web ve wordpressu anebo kde? Jsem mimo?
Dále z předchozích otázek a odpovědí jste mi vlastně neodpověděl na toto:
má to v mém případě význam dávat placenou reklamu, pokud u článku na webu mám asi jen 24 liků, návštěvnost mého webu je měsíčně asi 300 lidí, což je nic???
Zaujala mě tato vaše věta:
Pokud jsou diskuze pod články, zpravidla jsou jen pro registrované uživatele apod. Toto je trend. Jak si to mám vyložit? Znamená to ještě, že já sama si vlastně mohu určit, kdo mi na článek v podstatě odpoví? Že na tom webu vedu zákazníky ještě k něčemu dalšímu? To vás nechápu?
K FB stránce: píšete nepostujte jen své články, vkládejte videa a obrázky… máte namyslí mnou vytvořené anebo i z jiných mnou sledovaných webu či FB stránek? Když mi totiž napíšete video, zatím je to má „komfortní zóna“ a já se zarazím, ale spíš to nyní vidím už, že bych i do videii šla, ale zatím se učím s youtube kanálem atd.
Nyní k mému soustředění: tak vám to tedy popíši: co cca nechci jsem vám již naznačila- je toho možná více, ale zabralo by mi to více času, a dále vás tím také nechci zahlcovat, (myslím, že je lepší, ale pokud budete souhlasit si vytýčit nějaký čas a spojit se např. přes hangout – snad bych to zvládla), ale co mě napadlo, jak zužitkovat své stránky http://www.spravne-jist.cz:
ta blbost o které jsem psala, je vytvořit kurz pro lidi 30-65 let pro tvorbu on-line kuchařky! Zamlouvalo by se mi pomocí one-note to nějak zkusit. Je to jen nápad, využívám totiž one-note ke své práci a dají se v tom tvořit hezké věci a plno věcí. Tato myšlenka mě napadla, neboť vidím, jak moje máma (dnes už i já) má po šuplících plno úžasných receptů, neboť je skvělá kuchařka a stále celý život mi říká, jak si to přepíše a udělá pořádek, prvně jsem přemýšlela o nápadu, jen ve wordu ap., ale myslím si, že již starší ročníky sedí na FB a jsou v různých on-line kurzech a vzdělávají se a mohli by to někteří uvítat. Toto je jen nápad,. co se týče ostatní monetizace webu, přesně, jak jste psal, u sebe bych to viděla na provizních systémech – pouze právě nevím, kde začít. Zatím se o tento druh webu nechci starat ve smyslu, že budu někomu radit za peníze, jak zhubnout- jako on-line kurz myslím. Chci brát web jako inspiraci pro vaření, s tipy a doporučením, recenzemi, novinkami na trhu.
Ale když už ten web nějaký je, tak bych chtěla využít i toho, že jsem obchodní zástupce české krůty a nastavit na něj nějaký objednávkový formulář, ale pozor pro firmy na IČ a pro lidi ve velkých podnicích, kteří by kupovali jen celé krůty. Člověk, který by to měl na starosti ve firmě by za zprostředkování dostal od firmy 1% a vše by zorganizoval.
No je to asi na telefon….možná říct tu mou představu anebo vám to mám hodit na papír??? Nevím, co je lepší…díky
Dobrý den Petro,
ano like box. A není to výpis článků, ale výpis příspěvků na té Facebookové stránce.
Za mně je to dobré. Změnit to půjde, ale podle mně zbytečné to dávat pryč.
2 kód zřejmě na webu máte, jinak by se like box nezobrazoval, tedy přeskakuji.
Na otázku ohledně propagace příspěvků jsem odpověděl. Nevyplatí, vyplatí se budovat základnu fanoušků a promovat spíše přímo konkrétní nabídky. Viz. Níže.
FB videa a obrázky – nemusí být vaše.
Diskuze – pro vás nepodstatné. Samozřejmě si můžete určit komu se komentáře zobrazí, nebo kdo může komentovat článek, ale je třeba úpravy šablony, jednoduchého programování -> tedy nic pro vás a nic co by bylo teď důležité.
Krůty ze svého „byznys plánu“ vyhoďte. Nebo k tomu vytvořte samostatný web, podstránku, ale nemyslím že na tom uděláte velký peníz, jen to vezme energii.
Kuchařky – ten nápad se mi hodně líbí, opravdu.
Jen bych vám ho trochu upravil, ten koncept. Kuchařky patří mezi nejprodávanější knižní žánr vůbec. Co kdybyste místo kurzu, jak vytvořit kuchařku díky „One note“ prodávala ty kuchařky, které lidé vytvoří díky tomu kurzu.
Koncept by fungoval takto – vytvoříte kurz /návod, hezky zpracujete.
Následně vytvoříte obchdoní podmínky, které budou asi takto:
Vstoupíte do kurzu, získáte členskou sekci, tam si naházíte recepty, vznikne z toho „kuchařka“, já vám to pomohu doklepnout, zajistím prodej (ebooku, klidně i tištěného titulu), mám stály podíl na prodeji.
Výhoda je, že můžete autory i kombinovat – pokud budou souhlasit.
Navíc ty recepty a ebooky budou sami sdílet a propagovat, takže vám s tím pomohou.
Je to jen nápad v hrubé verzi, ale takto by to mělo smysl. Cílová skupina je jasná, dobrá. Dá se navázat i spolupráce s lidmi kteří mají již své fun page /youtube kanály atd.
Vstupní investice není velká, hlavně čas a práce. Ale defacto to je to, co vás baví – ty recepty. Máte obsah na web i produkty. Lze to škálovat a rozvíjet. Klíčovým bodem je ošetřit si to tak, aby to lidé vytvářeli přímo v tom. Klidně ať tam mohou i nahrát fotky receptů psaných rukou, fotky pokrmů atd. Vy je budete korigovat, co udělat lépe, jak to koncipovat. Zároveň to budete mít pod palcem a oni nebudou muset nic řešit, jen poskytnou svoje recepty.
Kuchařky pak můžete sestavovat vy př. Moravská kuchařka, Kuchařka Zdeňky Vodvářkové, 52 recpetů na knedlíky atd.
Zdravím Same, k vašemu psanému se vyjádřím později, děkuji za odpovědi.
Jediné, co se mohu vyjádřit je, že kód pro FB like mi opravdu naběhl opravdu až druhý den ráno, musím říct, že to bylo hrozné, měla jsem takovou radost, že se mi něco povedlo a sama, že ani neuvěříte, jako dítě, ale na druhou stranu děs, když nešel ten kód, jak se říká, když se nedaří, má se vypadnout a vydýchat, ráno jsem přišla k PC a vše fungovalo!
Krůtu chci z důvodu toho, že jsem chtěla vyzkoušet zda by to ve spojení s FB fungovalo, zatím co jsem např. v terénu anebo řeším jiné věci. Zatím u té posrané krůty zatím sem, ale chci odejít, musím to změnit, jak jsem psala dříve, nejlépe sama na sebe, neboť za tu dobu, co tam jsem, mi akorát utíká čas a myslím si, že nejdůležitější je ctižádost člověka a zájem o to, co si chce splnit.
ozvu se…díííky moc
Same,
krůtí maso teda vyřadím….pokud mě napadnou malé úpravy, které v hlavě mám, mohu je, jak píšete vy, udělat jako novou stránku anebo podstránku (určitě bych to chtěla alespoň trošku zkusit, zda by se něco pohlo, ale nechci aby mi to stálo energii, navíc vidím, že potřebuju změnu a červeně mi svítí datum v kalendáři!!!).
Nasměrování dle vás mi ano, dává smysl. Pouze musím podotknout, že recepty nejsou mou silnou stránkou (jak se zřejmě domníváte). To, co mě baví, je úplně něco jiného, je to spíše oblast jiná, ale to je na jiný „projektík“.
Nyní se chci soustředit na mé stránky a půjdu do toho. Pokud se mi stanete mentorem a jak píšete pomůžete mi nasměrovat příp. to doklepnout, bude to ještě lepší a myslím si, že mi to půjde lépe, neboť budu vědět, že nesmím zklamat sebe, ale i vás.
Většinou zakládám vztah na důvěře a nemám ráda podrazy. Ráda pomáhám lidem, jak pravil můj děda: „dej bude ti dáno, přej bude ti přáno“ toho se držím.
Otázka na vás než budu zde pokračovat? Mám vše psát zde anebo raději do emailu.
dííky
PS: prázdniny jsem s dětmi doma a již chci na tom začít dělat…..
Petro,
určitě je praktičtější toto komunikuvat přes e-mail. Dlouhá vlákna jsou nepraktická.
Krůtí maso – ano dejte jen jednu podstránku, víc se tomu nevěnujte. Ono je právě trochu vidět, že je to jen znouzectnost a vlastně tomu nechcete věnovat energii.
Moje téma neberte dogmaticky, upravte si to tak, aby vám to více sedlo.
Pomůžu, poradím, ale řiďte se vlastní intuicí.
Samueli,
příspěvky psané na FB jsou tedy jiné, jak na mých webovkáách? Vůbec tomu nerozumím, omlouvám se……
Mě totiž děsí to, že jak jste hovořil o tom komentování příspěvků atd. ,aby mě FB právě nepřipoutal jako otroka, každému odpovídat, toho se právě bojím…
kolik si berou takoví admin FB?
díky PK
Samozřejmě že jsou jiné.
Facebook si nebere články z vaší stránky sám, musíte mu je tam vložit a k nim připsat originální obsah. Nejlepší cesta je si to vyzkoušet.
Jinak těch komentářů není až tolik abyste se toho musela bát.
FB admin počítejte od 5 000 Kč / měsíc, aby to bylo co k čemu. Ale to můžete začít řešit až budete mít návštěvnost webu alespoň 10 tisíc měsíčně a první tržby.
Já na facebooku trávím dost času, stále jsou to však desítky minut denně. Jen při správě placených kampaní, je to více.
to nakupování fotobanky si můžu dát do nákladů, když to není např. česká databanka?
díky PK
Ano, ale tuším že budete pravděpodobně uplatňovat daně paušálem, takže vám to může být asi jedno :).
mám skutečné výdaje-..
Samueli,
dotaz: píšu-li články, většinou se snažím něco vymyslet svými slovy, ale zajímá mě, někdy ti buď hold dojde šťáva a určitě použiješ nějakou informaci z knihy, školení atd.,- jak toto se ošetřuje – tak jako u diplomek- napsat odkaz, kde jsem čerpala?
zajímá mě oblast porušování práv atd., někde i třeba přečtu a nebo uslyším v TV něco, jsem kreativní a udělám článek….a lidé např. začnou reagovat- a odkud to víte, že číslo je tolik a tolik?? To mě zajímá:
s díky PK
Porušení autorských práv se vyhnete, pokud nebudete kopírovat texty.
Pro citace existuje přesná definice, jak mají vypadat. Je to dohledatelné na googlu. Jinak stačí uvést zdroj a někdy to není potřeba.