XI. Příklady úspěšných inzerátů
Co by to bylo za kurz, kdybych Vám neukázal inzeráty na které lidé zběsile klikají. Inzeráty, které fungují na ženy i ty, které upoutají pozornost muže. Zde uvidíte, jak uplatnit psychologii Facebooku v praxi.
Poznámka: Tento kurz je základem a zaměřuje se na to, jak na Facebooku začít a jakým způsobem vytvořit atraktivní inzerát. Nezahrnuje aktualizace, kterých je v rámci rozhraní Business manageru a FB reklamy celá řada. Proto prosím tento kurz berte pouze jako základní kostru a inspiraci, čeho lze na FB dosáhnout.
U projektu 5kilo.cz máte kliknutí za 0,14 kč , potom řikáte ža každá kampaň se časem prodražuje potože jsme už cílovou skupinu vytěžili a protože inzerát už viděli všichni. Znamená to tedy že kdybych měl cílovku třeba 10 000 uživatelů, postupně se všem 10 000 reklama zobrazila a já i nadále inzeroval, bude se reklama zobrazovat dokola a tím se bude navyšovat cena za klik??? Jak jste se dostali na cenu 0,14 kč za klik? v jednom videu ukazujete že je lepší ponechat zobrazování za nejlepší možnou cenu (nebo tak nějak se to jmenuje)…. podle čeho se vůbec cena za klik určuje?
Michale,
chápete to správně. Každá reklama se časem prodražuje, je to ali více faktorů, které to ovlivňují. 1) reklama se okouká, 2) reklama se zobrazuje vícekrát jednomu uživateli, 3) cílový okruh se „vytěží. A čím je okruh menší, tím dražší bude cena za klik, protože samozřejmě FB reklamu může umístit a zobrazit jen když je uživatel přihlášen on-line a v tu chvíli může být vysoká cena v aukci, protože je více inzerentů, kteří ho potřebují oslovit. atd. Čili, reklama se časem prodražuje a je potřeba inovovat.
Ideální je mít produkt pro retail a široký okruh uživatelů, potom nastavit reklamu, která bude účinná funkční a pak na ní nastavit relativně nízký denní rozpočet. (př. 200 Kč). Pokud je okruh uživatelů dostatečně široký a reklama skutečně funguje, může nám bez velkých úprav běžet několik měsíců. Chce to čas a trochu cviku k takovým reklamám dospět.
Cena 0,14 je dána především širokým okruhem uživatelů a potom správně udělanou kreativou – lidé o ni mají přirozený zájem, tedy je vysoké CTR (míra prokliku). Pokud je navíc o reklamu zájem (sdílení,liky, komentáře) Facebook ji sám zvýhodní v aukci, protože o ni mají uživatelé zájem a nebude místo ni přece zobrazovat jinou nezajímavou reklamu. Facebook je v tomto hodně zaměřený na uživatele a to je dobře.
Z toho vyplývá i poslední odpověď. Je lepší nechat volnou ruku Facebooku, protože on si cenu určuje v aukci podle aktuální konkurence. Vaše reklama se pak zobrazuje více lidem, než když FB omezíte cenou za kliknutí. A drahou reklamu můžete – musíte vždy vypnout.
Cenu určuje aukce a podle mě celkem složitý algoritmus pro zobrazování reklam a příspěvků na Facebooku. Nejlépe ho zatím demonstruje „skóre relevantnosti“. Čím je číslo vyšší, tím větší zájem je o reklamu, tím nižší je cena za klik. Samozřejmě je to maximálně zjednodušené.
Zdravim,
napadla mě ještě otázka k opakujícímu se inzerátu. Jak Facebook pozná že se reklama opakuje? Myslím to tak, že když jednu kampaň skončím, ale chci např. tu stejnou www stránku propagovat znovu v jiné kampani (s jinou grafikou reklamy), bude to podle www adresy stejná reklama, nebo bude jiná?
Michale,
Facebook pozná, url adresu ale nová kampaň je nová kampaň. Dále také zhodnocuje množství výskytu dané url adresy na Facebooku a reakce uživatelů na příspěvky s danou url adresou. Nicméně toto nejsou „ověřené informace“ spíše vycházím ze zkušeností z větších kampaní, kdy Facebook příliš často zobrazovanou url adresu znevýhodnoval a různě blokoval, ale to se týká masivních kampaní, kdy je reklama opravdu „všude“.
Vy toto nemusíte vůbec řešit, nově vytvořená reklama na stejnou url adresu je bráno jako nová reklama. Jediné co řešíte je, že když reklamu na čas pozastavíte, může se pak hůře zobrazovat (po obnovení propagace), ale to znám jenom od kolegů marketérů, mě osobně to nikdy nepřišlo a po čase zapínám i reklamy které delší dobu neběželi a běží bez problému.
Základ je prostě vymyslet pěknou a obsahově zajímavou kreativu, reklamu, přivést lidi na dobře strukturovanou webovou stránku a zbytek už jsou jen body navíc.
Ten obrázek s holčičkou na FB reklamě prošel? Neřešili těch 20%?
FB pustil slova rozdat a pohlavní styk? S těmito slovy co vím, tak mají taky kolikrát problém.
U té holčičky to jsme se pak dostali na ty profily těch 4 lidí myslím Baťa atd.?
20% se hodnotí +/- přes mřížku, kterou máš i k dispozici ve správci reklam. Grafik má na to svojí, takže to vždy +/- sedí. někdy je toho více a stejně to projde.. někdy neprojde ani obrázek, kde text není žádný.
SLova – ano v tomhle kontextu to schválili.
Post holčička – ano to bylo na ten test.