Samuel Hornek - Progress developer Potřebujete pomoc? Napište na sam@samuelhornek.cz

V. Vytvoření reklamy krok za krokem

Facebook je výborný průvodce a vytvořením reklamy Vás sám provede. Pokud byste si však nevěřili nebo nevěděli rady, toto video vám pomůže se zorientovat a nastavit vaše první reklamy.

Poznámka: Tento kurz je základem a zaměřuje se na to, jak na Facebooku začít a jakým způsobem vytvořit atraktivní inzerát. Nezahrnuje aktualizace, kterých je v rámci rozhraní Business manageru a FB reklamy celá řada. Proto prosím tento kurz berte pouze jako základní kostru a inspiraci, čeho lze na FB dosáhnout.

Komentáře

  • Michaela Žílová

    Samueli, prosím o pomoc. Chci propagovat svůj ebook Jak se připravit na porod atd. a hlásí mi to porušení nějakých zásad. je možné, že jim vadí věta JSTE TĚHOTNÁ? Na nic jiného přijít nemůžu :-( Dala jsem tam odkaz na mé stránky ke stažení ebooku http://pruvodcematerstvim.cz/ebook-zdarma/

    • Samuel Hornek
      Samuel Hornek

      Dobrý den, Michaelo,
      takto těžko říci, je důležité zohlednit, co FB píše za konkrétní porušení pravidel. Vždy je možné u zamítnuté reklamy rozkliknout, jaké podmínce inzerát neodpovídá. I když – to zamítání řídí z části robot a některá zamítnutí jsou dosti legrační.

      Často je snazší zkusit použít nový obrázek, nebo slovní spojení, než se snažit opravovat ten zamítnutý – protože je to rychlejší. Může jít třeba o přliš barvy podobné lidské pleti na obrázku, nebo slovní spojení.

      POZNÁMKA: S touto stránkou http://pruvodcematerstvim.cz/ebook-zdarma/ budete jen plýtvat penězi. Cena za konverzi bude vysoká. Jednak myslím, že těžko zacílíte na těhotné ženy, za druhé ta stránka a web ještě není připraven na placenou propagaci.
      Grafické rozvržení je špatné, chybí popis e-booku, který by vtáhl do děje, obrázek nemusí být součástí formuláře atd…

      Je tam málo obsahu (2 články) Respektive rubriky jsou tak rozděleny, že to tak působí.
      Pozadí (barva) tam neladí, zvolil bych nějakou světle modrou, šedou, či prolínání růžové s bílou.
      Obarvené pole v menu je opět „hroznou“ zelenou a ani to není k přečtení.
      „služby“ přejmenujte nebo rozdělte v menu na „předporodní kurzy“ „Poradna“ a více je rozepište. Nabídnou X služeb v jednom odstavci skutečně nepovede k požadované akci. Navíc chybí emoce – obrázky.
      Pokud odkazujete na facebook, je dobré také vložit do textu odkaz na stránku.

      Chcete-li teď propagovat e-book, budete mít podle mě větší konverzi na této stránce http://pruvodcematerstvim.cz/rubrika/blog/ můžete to otestovat.

      Lépe bude působit (po úpravě menu a pozadí), když přidáte na web ještě pop up formulář na ebook a ještě exit popup formulář (každý trochu jiný) a budete propagovat článek. Konverze bude +/- stejná ale článek může mít ještě sdílení.

      Vytvořte na webu děkovací stránku, kde bude nějaké info o vás a rozcestník na nabídku služeb a články, odkaz na FB atd.
      Rovněž je tam potřeba přidat konverzní pixely pro sledování a vyhodnocení účinnosti kampaně.

      Toto jsou kroky vhodné k realizaci před spuštěním kampaně. Za současného stavu proděláte peníze.

      Jinak

      • Michaela Žílová

        Samueli,

        Děkuji moc za rychlou odpověď, i když mě tak úplně nepotěšila :-)
        Na obsahu pracuji, další články co nejdříve přidám a každý týden budu přidávat. Co se týče těch služeb, chtěla jsem, aby bylo vidět, co všechno nabízím, ale budoucí klientky bude stejně zajímat jen to konkrétní a kdyžtak si to v roletce rozkliknou :-) je pravda, že bez obrázku je to strohé, napravím.
        Jen nevím, co myslíte tou děkovací stránkou s informací o mně? Mám tam klasickou stránku O MNĚ. Klasická úvodní stránka by se mi tam líbila, ale bojuju s nastavením, dělám si stránky sama a nic o tom vlastně nevím.
        Ještě jednou moc děkuju za rady :-)

        • Samuel Hornek
          Samuel Hornek

          Dobrý den,
          potěšit by vás měla, protože vám ušetřila peníze.

          – úvaha „ona si to uživatelka dyžtak rozklikne“ není správný směr. Každé kliknutí navíc snižuje konverze minimálně o 50%. Příklad: na web přijde 100 žen, z nich se na služby proklikne 50% (50 žen), na detail konkrétní služby už se rozklikne opět jen 50% (25 žen) z nich si službu objedná 1% (tedy nula objednávek).

          Uživatelky veďte a snažte se, aby museli co nejméně klikat a přemýšlet :).
          Ty emoce přidejte ,pomůže to.

          Děkovací stránka:
          – založíte normální novou stránku na webu
          – tu graficky ztvárníte a přidáte textový a grafický obsah (který vás představí – zapomeňte, že by si uživatelka rozklikla sama od sebe odkaz v menu „o mně“, který uživatele směřuje dál.
          – ve smartemilingu pak v detailu formuláře k e-booku zaškrtnete pole „po vyplnění uživatele přesměrovat na“ a zkopírujete tam url adresu děkovací stránky.

          Příklad jak to správně funguje je zde: http://rokzmeny.cz/e-kniha-konec-trablum/
          U vás po vyplnění formuláře zůstanu „viset“ na nevzhledné hlášce od smartemailingu.

          • Michaela Žílová

            Za vaše rady jsem samozřejmě moc ráda a vděčná a budu se jimi řídit. Ještě jedna otázka, prosím: Kolik v položek v menu je optimální? Mám jich 9 a zdá se mi to už moc

  • Michal Nevěděl

    Dobrý den,
    říkáte, že když bude okruh uživatelů 10 000 a já dám denní rozpočet 10 000kč, bude reklama příliš drahá. Znamená to že Facebook bere denní rozpočet jako částku kterou musí bezpodmínečně utratit? Dále bych se chtěl zeptat k vašemu zobrazování vašich reklam. Již několikrát po sobě jsem viděl tu samou reklamu na progress academy na timeline. Je to stále ta stejná reklama, nebo jen stejný obrázek v nově založené reklamě? Pokud by to byla stejná reklama, neprodražovala by se opakovaným zobrazováním?

    • Samuel Hornek
      Samuel Hornek

      Dobrý den, Michale,

      FB reklama je řízena především aukcí, která zohledňuje třeba aktuální objem inzerentů a jejich reklam a cílovou skupinu k dispozici. To znamená, že v okruhu 10 000 lidí, máte reálně přihlášeno třeba jen 500 lidí v daný okamžik.

      Při takto extrémním budgetu (10 000/ den/ cílová skupina 10 000) Vám pravděpodobně FB neutratí, protože ani nemůže, ale bude bidovat vaše inzeráty za co nejvyšší cenu. Tím pádem se budou zobrazovat častěji, lidem začnou být otravné, zhorší se vám skóre relevantnosti a celá reklama bude neefektivní.

      Doporučuji začínat s budgetem 200 – 400 Kč na jednu cílovou skupinu a sadu.

      Naše reklama – těžko říct, která to konkrétně je. Může jít také o remarketing, ten se nastavuje s pevnou cenou za kliknutí. Hodnotíme hlavně cenu za konverzi, ta vychází dobře. Uživatel neklikne na reklamu, hned jak ji vidí poprvé, proto je potřeba aby byla zobrazena opakovaně.

      Jinak obecně ano, máte pravdu, každá reklama se čase začne prodražovat a je potřeba nastavit sadu novou. I proto je dobré pracovat s menším rozpočtem na reklamu, protože nevyčerpáte cílovou skupinu tak rychle, Fb vám zobrazí reklamu za rozumnou cenu v rámci přirozené aukce.

  • Karel Macalík

    Díky za info – jj je to podrobně v dalším videu :).

  • Karel Macalík

    Ahoj Same, další dobré informace. Tady se zeptám: Používáš chování to pod těmi zájmy? Pokud ANO, tak u jakých kampaní a jestli se to oplatilo?

    Používáš spíše denní nebo dlouhodobý rozpočet? U dlouhodobého mě zaujalo, že to lze omezit časově.

    Používáš spíše kliknutí na WEB a nebo CPC? Či zkoušíš obě kombinace? Já teda vždy zkouším jen CPC. Oplatilo se ti u něčeho kliknutí na WEB místo CPC?

    Jak si lze zařídit konverzní pixel? Já si to umím vyhodnotit díky zdrojovému kódu v affil boxu, ale myslím, že to takhle bude jednodušší :).

    Díky předem za informace :).

    • Samuel Hornek
      Samuel Hornek

      Ahoj Karle,

      chování se příliš neoplatí :). Využil jsem ho párkrát, ale nemám dostatek empirických dat abych řekl je to dobré, není to dobré. Může se to hodit na propagaci lokálních byznysů nebo nějakých konkrétních produktů, stažení aplikací a pod.

      Dlouhodobý – kde máš vlastně také omezený rozpočet na den (logicky) – celou sumu ti Facebook rozdělí podle termínu (v základu je na měsíc), takže máš přehled kolik denně proinvestuješ. + Ta výhoda o které píšeš s časovým nastavením je důležitá, ale také nefunguje vždy.

      Pixel – tady mícháš jabka/hrušky. Ve videu je to přesně ukázáno. Vygeneruješ si pixel v administraci Facebooku a ten pak musíš vložit na webovou stránku. V affilboxu máš na mysli zdroj – kanál (zdrojový kód je zas trochu něco jiného). Máš to hned v následujícím videu :)
      http://progress-academy.samuel-hornek.cz/ii-psychologie-facebooku/vyhodnocovani-reklam-1/

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*

modul 1

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 1.9.

modul 2

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 19.8.

modul 3

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 28.9.

modul 3

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 9.8.

Pokračovat >>