II. Jak založit web za pár minut
Kdo dnes nemá své stránky, jako by na internetu neexistoval. Nejsou sice nutné, ale výrazně vám usnadní vydělávání na internetu. V tomto videu se podíváme, jak si snadno je vytvořit snadno, za pár minut bez zbytečných nákladů za grafika a programátora. Později samozřejmě můžete investovat do webových stránek na míru, teď ovšem pojďme ušetřit čas i peníze :-).
Link pro objednání domény a hostingu:
Profesionální WordPress šablony:
WordPress šablony zdarma:
ŠABLONY Wedos
Prosím o informaci, jak je to se šablonami:
1) do jaké míry můžu do šablony zasahovat – co můžu měnit?
– jestliže je laděná do červené barvy, můžu barvu měnit nebo je to prostě „červená šablona“?
– měním velikosti a styl písma nebo je to to, co je dané a jestliže je v šabloně název webu tučným černým Arialem vel. 30, tak prostě bude mít název vždy tyto parametry?
2) reklama do šablony
– kam v šabloně vkládám reklamu? Příklad: v šabloně je na levé straně menu k rozklikání a pod tím prázdný prostor. Dostanu do toho prostoru potom reklamu? Popř. co mám dělat, abych ji tam dostala? Nebo co musí mít šablona, abych ji tam dostala? Nelpím si na reklamě zrovna / jen tam, uvedla jsem to jako příklad. Děkuji.
Dobrý den,
utekl mi tento komentář.
Vaše dotazy jsou spíše k tvůrci konkrétní šablony – může se to lišit. Obecně takto:
1)
– Barva / obrázek pozadí lze měnit téměř vždy a to v nastavení vzhledu. Někde lze měnit i jiné barvy – příklad CTA prvky, barva menu a pod – pokud to nelze měnit přímo v nastavení vzhledu, lze šablonu „ohnout“ upravit přímo v kódu a to prakticky vždy. Tam můžete změnit font, velikost i styl písma (nezapomeňte aby byl text responsivní – například nebyl na mobilech příliš velký, či aby fungovala diakritika na všech zařízeních – zvolit jeden z Google fontů).
– název webu lze zpravidla nahradit v nastavení vzhledu i obrázkem, pokud ne, tak musíte opět sáhnout do kódu, ale lepší neměnit.
Jakékoliv úpravy kódu mají nevýhodu, že mohou přestat fungovat pokud provedete aktualizaci šablony. Stát se to může, vždy to jde samozřejmě opravit.
Pro začátečníka je lepší mít web bez úprav a tedy zvolit co šablonu, která co nejvíce odpovídá představě.
2) reklama – nejčastější umístění reklam je
– widgety (kliknete si v nastavení vzhledu na widgety, vyberete widget z levé části a přetáhnete na místo v pravo – takto lze umístit obrázky, texty, emailové formuláře, reklamu atd. Poté si jen zkontrolujete jak se změny projevily a doladíte).
– pluginy (je spousta možností umístění – například pop upy, nebo v různých částech webu například pod články.) Pluginy umožňují vkládat lépe či hůře reklamu. Žádný konkrétní vybraný nemám a je to spíše dotaz přímo na lidi, kteří se stavbou wp webů zabývají. Například zde: https://www.facebook.com/groups/wordpress.diskuze/?fref=ts
– přímo v kódu: pro vás nejhorší řešení, je dát to opět „natvrdo“ do kódu webu).
Dobrý den,
utekl mi tento komentář.
Vaše dotazy jsou spíše k tvůrci konkrétní šablony – může se to lišit. Obecně takto:
1)
– Barva / obrázek pozadí lze měnit téměř vždy a to v nastavení vzhledu. Někde lze měnit i jiné barvy – příklad CTA prvky, barva menu a pod – pokud to nelze měnit přímo v nastavení vzhledu, lze šablonu „ohnout“ upravit přímo v kódu a to prakticky vždy. Tam můžete změnit font, velikost i styl písma (nezapomeňte aby byl text responsivní – například nebyl na mobilech příliš velký, či aby fungovala diakritika na všech zařízeních – zvolit jeden z Google fontů).
– název webu lze zpravidla nahradit v nastavení vzhledu i obrázkem, pokud ne, tak musíte opět sáhnout do kódu, ale lepší neměnit.
Jakékoliv úpravy kódu mají nevýhodu, že mohou přestat fungovat pokud provedete aktualizaci šablony. Stát se to může, vždy to jde samozřejmě opravit.
Pro začátečníka je lepší mít web bez úprav a tedy zvolit co šablonu, která co nejvíce odpovídá představě.
2) reklama – nejčastější umístění reklam je
– widgety (kliknete si v nastavení vzhledu na widgety, vyberete widget z levé části a přetáhnete na místo v pravo – takto lze umístit obrázky, texty, emailové formuláře, reklamu atd. Poté si jen zkontrolujete jak se změny projevily a doladíte).
– pluginy (je spousta možností umístění – například pop upy, nebo v různých částech webu například pod články.) Pluginy umožňují vkládat lépe či hůře reklamu. Žádný konkrétní vybraný nemám a je to spíše dotaz přímo na lidi, kteří se stavbou wp webů zabývají. Například zde: https://www.facebook.com/groups/wordpress.diskuze/?fref=ts
– přímo v kódu: pro vás nejhorší řešení, je dát to opět „natvrdo“ do kódu webu).
Slevové kupony WEDOS
Přímo na webu Wedosu se zobrazuje kupon na 50% slevu na hosting – nutno při objednávce slevový kupon zadat.
Pokud v Google zadáte Wedos kupon, najdete další slevy. Takže mám doménu cz za 99 Kč bez dph, běžně je k sehnání sleva 55% na hosting a díky kamarádovi jsem se dostala na slevu hostingu ve výši 75%.
Jinak jsem si všimla, že Wedos nabízí afiliate partnerství, takže pokud Samuel Hornek nepoužívá, tak by možná mohl 😉 (tedy podmínky jsem nezkoumala, v tuto chvíli to pro mě není zajímavé).
Pěkný den a hodně úspěchu všem.
Dobrý den,
měla jsem živnost, takže mám podnikatelský účet, registrovaný na FÚ. Živnost mám pozastavenou, budu ji v lednu obnovovat.
Danit budu v tuto chvíli skutečnými náklady, nikoliv paušálem. Hosting si budu dávat do nákladů.
Jak je to s placením za hosting? Můžu ho platit z podnikatelského účtu už v tuto chvíli? Popř. můžu ho zatím platit ze soukromého účtu a po aktivaci ŽL z podnikatelského?
Zatím jsem narazila na informaci, že se hosting objednává – objednávám ho v tuto chvíli jako fyzická osoba – tedy podnikatelský účet nepoužívat. Zatím nevím, jestli se platí zrovna na celý rok nebo jak (je uvedená měsíční cena). Je tedy možné platební údaje po 2 měsících změnit…?
Děkuji.
Tak vidím, že se platí na rok, ok, pak je dotaz asi bezpředmětný 😉
Dobrý den,
jelikož jde o malou částku zpravila se platí na rok, jak píšete. U některých dražších služeb je to možné měsíčně.
Každopádně nejsem účetní abych vám mohl profesionálně odpovídat na konkrétní kroky k vaším podnikatelským aktivitám. Jediné co vím je, že si na 90% přiděláváte zbytečné starosti a že se vám velmi pravděpodobně vyplatí danit paušálem. Už kvůli jednoduchosti a velmi malé administrativě.
Třeba to tak není, ale příjem z internetu nemá moc fixních vysokých nákladů, alespoň tak jak vás vedu. Tedy neuplatňovat paušálem znamená „honit“ náklady.
Je to jen osobní názor, možná je to u vašeho případu jinak :-).
Sam
Výdaje spojené se začátkem podnikání
Tak to vypadá, že výdaje spojené se začátkem podnikání – tedy výdaje rok před tím, než začal skutečně člověk podnikat – byly už zrušeny.
Pro Samuela: máte pravdu, ve chvíli, kdy bych podnikala převážně online, mám teoreticky náklady minimální / nulové a vyplatí se paušál. Ve chvíli, kdy budu dělat poradenství osobně (o což je větší zájem), vzniknou náklady na prostory. Stejně tak jsem ve fázi, kdy investuji peníze do knih + si potřebuji rozšířit obzory prostřednictvím kurzů. Ve chvíli, kdy mám malé děti, tedy se můžu věnovat podnikání omezeně (omezený čas = teoreticky omezené příjmy, pokud nemám síť afiliate partnerů pod sebou) – a proti tomu mám platit několik tisíc Kč za kurz – tak se mi vyplatí příjmy a výdaje proti sobě – toho papírování není tolik a výdaji se ze začátku dostanu nad % paušálu.
Nehledě na to, že v mém případě je ještě ve hře pronájem. I zde bych mohla mít klid a používat paušál. Nicméně ve chvíli, kdy uplatňuji skutečné výdaje (včetně odpisů), tak je pronájem ztrátový (přičemž odpisy nejsou reálný výdaj, takže je ztrátovost pouze zdánlivá). Ztrátu z pronájmu je možné uplatnit proti zisku z podnikání.
Časově je to náročnější, finančně v určitých případech výhodnější.
Samueli a ještě 14 dotaz: najdu-li si šablonu, ale zatím nemám pro část šablony její naplnění, dá se to někde nastavit, aby ta šablona prostě tu a tu část neukazovala- resp. ty stránky??? díky PK
Pokud je to například stránka v menu, tak ta lze jednoduše z menu odebrat – vzhled – menu – odebrat odkaz. (přibližně takto). Ke zbytku v předchozím komentáři.
Zdravím Samueli,
dá se zablokovat, aby v této chvíli se mi neukazovaly některé články na webu. Můžete mě nasměrovat, kde se to příp. dá nastavit? Stále na tom pracuji, ale upravila jsem, co jste mi doporučil k vyhledávání, dopsala pár článků, ale nechci je nechat pořád mimo dění, ať se lidi na ně mohou dostávat již dnes?
s díky
Petra K.
Tam kde odklikáváte „publikovat“ článek, tak tam si také můžete změnit nastavení na „koncept“ případně pokud ho teprve vkládáte tak „uložit koncept“.
Pak máte článek, který je viditelný pouze pro vás na dočasné url adrese.
Samueli zdravím ještě jednou, koukám na šablony a chci se zeptat: neboť se mi jedna mooc líbí, ale jak zajistím, aby byla v češtině? Je to nějak kódované anebo jak na to? Nejsem v tom moc zběhlý. Stránky už sice nějaké mám, na kterých bych chtěla stavět, samozřejmě vím, že nejsou, jak by měly vypadat a dále nemám propojení přístupu z FB a prostě moc lidí o nich neví, ale zase nějakou dobu zjišťuji, kdo a proč na web přichází, ale prostě to musím předělat. Navíc nevím, zda kdybych chtěla všechny věci překlopit do jiných stránek, právě do toho, co se mi líbí, zda to má smysl anebo jak se s tím vypořádat, jestli mi rozumíte. s díky Kotková
Dobrý den,
do wordpressu lze češtinu nainstalovat, ale šablonu jako takovou je nutné přeložit. Odkazy v menu jednoduše přeložíte sama, ale statické věci vám bude muset přeložit někdo kdo se ve wordpressu orientuje. Používá se na to speciální plugin pro překlad. Na webtrhu vám někdo pomůže.
Jinak vám moc nerozumím. Bylo by super, kdybychom se bavili konkrétně – co máte za stránky + odkaz, jakou šablonu jste si zvolila + odkaz, vaše FB stránka + odkaz a potom v bodech popsat váš záměr -> K čemu mají stránky sloužit?
Na základě toho se lze rozumně odpíchnout aby to bylo k užitku a nemuselo se to potom předělávat. Samozřejmě chápu, že již web máte a není propojen s Facebookem, ale nevím zda by třeba nestačil jen upravit, nebo zda je také na worpressu atd.
Díky za odpověď
Stránky jsou totálně blbě, ani nemám odvahu vám je zaslat- chybí tam právě okna na získávání databáze lidí a prostě všechno. Jedinou velkou základnou jsou tam recepty. Chtěla bych web a už to teď asi tak bude na zaměření zdravého životního stylu. Např. porovnávání krabičkových diet,- hodnocení na základě průzkumů u lidí. Dále články, debaty o doplňcích stravy atd. až cílem vizí by byl vzdělávací program na toto zaměřený. Mám spoustu nápadů, ale zrealizovat to je kus cesty a hlavně postupné kroky, což vám říkat nemusím.
Další stránky mám rozdělané na počátku v miowebu, ale zatím jsem to nedokončila, ale mám přístup i Stáni Mrázkové -velmi dobrá….
Tak ty stránky http://www.spravne-jist.cz
s díky
Dobrý den,.
tak na nich v administraci nahrajte jinou šablonu: vzhled -> šablony -> hledat šablony -> instalovat šablonu
Nic složitého.
Dále doporučuji upravit v nastavení url, tak aby tam nebylo jen ID stránky, ale přímo název článku. Takže v administraci: Nastavení -> trvalé odkazy -> zaškrtnout „název příspěvku“.
A stáhněte si nějaký seo plugin zdarma
Rovněž jednoduché: pluginy -> instalace pluginu-> najít plugin -> instalovat
Druhé stránky a ještě na mio webu jsou zbytečné. 1) plýtváte penězi na mio web, když můžete mít šablonu zdarma a nebude poznat rozdíl. 2) tříštíte pozornost a pak nevíte co dřív :).
Na to si každý musí přijít sám.
Samueli, co píše v závěru máte naprostou pravdu. Už se sice lepším, ale …..Neznáte nějaký plugin na získávání kontaktů ve wordpressu? díky
Ty jsou vám k ničemu, potřebujete kontakty hlavně někde spravovat a odesílat e-maily. V současnosti na trhu nic zdarma rozumného není.
Zdravím,
jak tedy spravujete a odesíláte emaily vy?
Nevím, jestli jsme si úplně rozumněli, ale mám za to: že na web dám odkaz na sběr kontaktů, které se mi časem vyselektují, co lidi zajímá a s těmi poté pořád pracuji….anebo to takto nefunguje?
s díky PK
Proč chybí u jednotlivých reakcí na zprávu – tlačítko „odpovědět?
Já zatím používám smartemailing a připravujeme přechod na vlastní řešení s využitím serverů Amazonu.
Ale pro začínající projekt postačí smartemailing. Jinak těch řešení je na trhu hodně, ale cenově vycházejí všechny +/- stejně. Například Mailchimp, Mailsender, MailForce, Ecomail.
S kontakty je ptořeba komunikovat ihned a pokud možno automatizovaně pomocí autoresponderů – automatická sada emailů, podle toho kde se uživatel přihlásí. Ty zajišťují například odeslání e-booku, takže tyto informace zřejmě už znáte od Stáni.
Jinak počet odpovědí v jednom vlákně je omezen na 5. Doposud, ale nikdo takové velké množství dotazů nevyprodukoval :D.
Zdravím Samueli, ty vaše videa se trhají a nejde někdy rozumět věty. Proč? díky Kotková
Pravděpodobně je to rychlostí internetového připojení. Další z možností je, že verze prohlížeče nenačítá videa do cookies a pak to může být také pomalejší, proto bych vyzkoušel jiný prohlížeč.
Samueli, již není volné vlákno u dotazů, co chci zeptat. Potřebovala bych pomoct když píšu článek do svých stránek ve wordpressu, aby článek nebyl jen 1 souvislý text, ale např. do 2 sloupců či třech, jestli mi rozumíte? Vím, že Stáňa to někde ukazovala, ale dělám to na vaše doporučení ve svém wordpressu a ne již v miowebu zkušebním. Ráda bych to zkusila, ať texty nejsou fádní pořád stejné….
Můžete mi doporučit nějakou fotobanku placenou na stahování obrázků? Jak jsem vyčítala stránky o fotobankách, docela mě to vystrašilo. Znamená to, když si zaplatím fotobanku,, nikdo mě nebude za několik let potahovat, že jsem někde něco zkopírovala ap. Mám z toho strach.
V této souvislosti se chci poradit, jak nastavím na svých fotkách, které dávám na svůj web např. takový proužek s mým jménem anebo názvem webu, ať mi to někdo nekopíruje? To jde někde nastavit , upravit, ne? díky PK
Dobrý den,
já to normálně píši a dělám odstavce přes enter. Mezi odstavce pak vkládám nadpisy „H2″ nebo H3″ aby to bylo přehlednější. Tak nevím kde máte problém, možná jen potřebujete překliknout psaní z „html“ do „editoru“ v pravém horním rohu administrace článku.
Placenou žádnou nevyužívám. Jak píši využívám unsplash.com zdarma, nebo pixabay, případně lze dohledat na googlu obrázky s „free licencí“ i pro komerční využití. Ve FB skupině najdete v historii odkaz na toto téma.
Pokud fotky kupujete, tak bych se nebál, že vám je někdo bude kopírovat, neb by si je stejně mohl někde stáhnout. Pokud děláte fotky vlastní, tak se to upravuje v nějakém grafickém programu např. photoshop – přidáte „vodoznak“. Nebo v malování připíšete své jméno či url adresu webu.
Při nahrávání média – třeba fotky – můžete u obrázku přidat popis, ten se pak může zobrazit i v článku, když chcete.