Samuel Hornek - Progress developer Potřebujete pomoc? Napište na sam@samuelhornek.cz

VIII. Milionový plán

Prošli jsme si řadu způsobů, jak se dá efektivně vydělávat na internetu a teď je ten pravý čas, abychom si společně připravili Váš milionový plán. Milion je totiž jakýmsi milníkem pro většinu lidí a jeho dosažením se vám otevře řada dalších možností.

Komentáře

  • Petra Kotková

    Samueli, tohle vše mi je jasné, možná jsem nenapsala zásádní a to, že zásobujeme masem zatím pouze Moravskoslezský kraj. Teď pracuji na oslovování krabičkových diet, online závozy jsem již také sledovala. Vše vím, ale 4 hodiny denně to není moc…

    s díky PK

  • Petra Kotková

    Otázky na vás:
    Má cenu v našem případě firmy takovou kampaň udělat, – zkusit to? (když nebyl dodržen celý postup, co tady školíte?)

    Kolik taková kampaň stojí?

    Děláte kampaně vy?

    Jestli kampaně děláte, kolik by u vás stálo, kdybych se chtěla naučit jen toto, tzn. stal byste se mým koučem?

    Příp. jakou pomoct mi můžete v tomto směru nabídnout? prezentovala bych ji příp. dál s firmou….

    s díky PK

    • Samuel Hornek
      Samuel Hornek

      Není potřeba nutně dodržet celý postup.
      Můžete postup dodržet například na jedné prodejní stránce.

      Na to kolik taková kampaň stojí nedokáže nikdo odpovědět.
      Musíte si říct co chcete dokázat, k čemu má kampaň vést. Určit rozsah kampaně a rozpočet. Následně podle toho připravit plán.
      Dokud se kampaň nespustí v testovacím režimu, tak nezjistíte ani kolik stojí oslovení jednoho uživatele a kolik vás stojí jeden každý prodej.

      Musíte vycházet z potřeb firmy a objemu produkce (a volného neudaného zboží), cílové skupiny.

      Kampaně dělám, ale pro krůtí jatka bych je určitě nedělal :).
      Obávám se, že pokud nevzejde potřeba od vedení, tak se setkáte s nepochopením. Lepší je, věnovat se vlastnímu projektu. Obvzlášť pokud nejste ještě schopná kampaň vymyslet a vytvořit sama.

      Aby se kampaň vyplatila a byl vidět výsledek (zároveň se zaplatil někdo, kdo se tomu věnuje) tak počítejte, že rozpočet začíná na desítkách tisíc u malé kampaně.

    • Petra Kotková

      A kdybych kampaň vedla sama jako obchodní zástupce – posunulo by mě dále a možná by mi to i něco přineslo. A existují lidé, kteří dělají pouze tuto oblast- tvorba kampaní atd. Máte nějaký tip?

      Ale asi máte pravdu, raději se věnovat svému projektu či stránkám….

      PK

      • Samuel Hornek
        Samuel Hornek

        Váš obor je velmi specifický.
        Já bych tomu on-line marketingu pro retail moc nedával. Museli byste upravit web, následně vymyslet kampaně, distribuci drobným odběratelům.

        Mnohem lepší je budovat tu distribuční síť přes velkoobchody. Vy nepotřebujete až tak velké odběry (těch 90 kg může spláchnout jeden odběr z košík.cz).
        Zamyslel bych se nad oslovením pivních zahrádek s nějakou speciální nabídkou. A potom ty on-line shopy – opět se speciální nabídkou.

        Ale zase nemůžu dělat, že vím vše. Každopádně v okruhu pár kilometrů máte XX restaurací a 90 KG masa navíc. Když byste to udávali po 5 Kg tak je necelých 20 zákazníků.

        Přitom to lidi sezobnou k pivu (bude olympiáda tuším) ani nemrknou.
        Rovnou bych vymyslel restauracím jakým způsobem to mají prodávat, včetně receptu. Několik variant a ukázal kolik na tom vydělají při odběru 5 Kg a při odběru 10 kg.

  • Petra Kotková

    Chtěla jsem zásadně podotknout, že stránky si myslím nejsou dobré. Aktualizují se raz za čas, neboť to dělá firma a pro naší firmu je to prý drahé….Dále mají spoustu chyb, nepřidávají žádnou hodnotu zákazníkům…no prostě se dle mě o to tak nikdo pečlivě nestará, což je zřejmě škoda! nemyslíte?

    s díky PK

    • Samuel Hornek
      Samuel Hornek

      Říká se, že škoda je dobrého člověka :)

      Samozřejmě je to škoda, ale je to celkem častý problém u výrobních závodů.
      Ovšem pokud je vaše produkce určená hlavně lokálním obchodníkům, tak to moc velký problém není. Pravděpodobně nejvíce stejně prodáte přes obchodní zástupce.
      Pokud je vaším zákazníkem koncový spotřebitel, tak to problém je.

  • Petra Kotková

    Zdravím Samueli, nyní trošku mimo mé vize. Pracuji jako obchodní zástupce české krůty, http://www.ceskakruta.cz a chtěla bych firmě pomoct na blížící se prázdniny. Jsme totiž firma, která se nezaměřuje na velké obchodní řetězce, ale spíše zákazníkům nabízíme kvalitu českého masa – porážky v ČR. Bohužel se nám stává, že máme občas nevyrovnanost poptávky krůtích dílů- resp. poptávka krůtích prsou je stále větší než poptávka např. horního stehna bez kostí a kůže. A já se ptám, dá se vytvořit kampaň na podporu tohoto masa přes prázdniny. Máme nějakou malou databázi zákazníku, spíše lidí z veletrhů, dále pak i lidí, co nakupují….

    Další problémem, který řešíme je odpad- tzv. kosti a kůže u kterých nemáme stále odběratelé. Máme lidi-podnikatelé, co si pro kosti jezdí a zpracovávají např. mletinu pro psy atd., ale sem tam vynechají a my zbytečně platíme za odvod do „kafiny“.

    Poradíte mi? s díky PK

    • Samuel Hornek
      Samuel Hornek

      Dobrý den,

      to určitě lze. Neznám ovšem objem produkce a zda je váš zákazník majitel řeznictví, restaurace nebo koncový spotřebitel. Ani nevím v jakém regionu působíte.

      Každopádně na léto bych se zaměřil na grilování a udělal nějaký grilovací balíček (jen nápad) To by se mohlo chytit. Pokud jsou vaši odběratelé i restaurace, tak je to otázka spíše cenové nabídky a šikovnosti obchodního zástupce. Pokud jim dodáte dobrý produkt za dobrou cenu, tak si koupí klidně stehna bez kosti (nebo i s kostí).
      Jinak pro grilování by na to šlo cílit i na koncové spotřebitele přes Facebook. Receptem nebo doboru nabídkou a objednávkou (třeba s rozvozem). Nějaký „all in pack“.
      Nemusíte dodávat do řetězců, ale třeba on-line prodejci typu košík.cz nebo rohlik.cz by vaše čerstvé zboží možná uvítali.

      Odpad, tak opět neznám velikost produkce. Ideální to dodávat nějakému pravidlenému odběrateli – výrobci psích konzerv například. Určitě lepší prodávat pod cenou jednomu odběrateli vše, než mít jednorázové malé odběratele a pak platit za likvidaci. Je to opět otázka kalkulace a objemu.
      Rovněž by to mohlo jít využít jako sušené pochutiny pro psy (ty kosti tedy asi ne) ale je to otázka, zda by to nešlo využít jako pamlsek pro psy..

      • Petra Kotková

        ta nevyrovnanost je max 90 kg horní stehno bez kosti a kůže a někdy 30-40 kg ořezy
        zákazníci jsou:

        1. zš a mš (ty o prázdninách nebudou)
        2. jídelny
        3. farmářské prodejny a prodejny potravin / masa
        4. restaurace zatím jich je velmi málo – maso je pro ně drahé
        5. koncoví spotřebitelé – přes léto také málo

        Jsme ze Severní Moravy – Rychvald

        Ano grilování mě napadlo, ale právě nemám zkušenost – dělám jim OZ, ale doteď jsem se soustředila na školy a jídelny, dělám pro ně jen 4 h. a nikoho jiného nemají. Předtím jsem byla jako za-nec, kde jsem porážku masa, resp. bourárnu, expedici a prodejnu zaváděla. A vedla i sklady a starala se o obchod- tomu ale moc nezbylo času v tom shonu, co tam fungoval. Tzn,. 1 pozice =5 funkcí na 1 židli, jestli rozumíte….

        Grilovacím balíčkem myslíte co např.?
        Ráda bych jako OZ vymyslela něco přes FB, ale nemám právě tu zkušenost.

        PK

        • Samuel Hornek
          Samuel Hornek

          Proč je maso pro restaurace drahé, když ho jinak neudáte?

          Opravdu bych zkusil ty nově vzniklé on-line prodejny. Ty ještě nemají zcela vytvořenou síť dodavatelů a budou ochotni možná jednat. Právě třeba o grilovacích balíčcích.
          Balíček myslím, já nevím – maso, koření, recept… nebo maso, koření, grilovací box… nebo maso, koření, zelenina, recept…..maso, koření, speciální omáčka atd.

          Přes ty on-line prodejny by se i dalo snáze propagovat přes facebook, protože tyto obchody mají dobře podchycený on-line marketing.
          Sledujte třeba rohlik.cz a uvidíte.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

*

modul 1

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 1.9.

modul 2

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 19.8.

modul 3

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 28.9.

modul 3

Tento modul není ještě dostupný, zveřejněn bude brzy 9.8.

Pokračovat >>